Adam Znaidi (1)

ADAM ZNAIDI

ADAM ZNAIDI (MA/UK)

Koncert på Musikefterskolen i Humble d. 26. oktober 2023 kl. 20:00

Musikefterskolen i Humble er stolte af at præsentere multi-instrumentalisten Adam Znaidi, der spiller koncert på skolen d. 26. oktober 2023 kl. 20:00.

Adam Znaidi er en britisk/marokkansk komponist, producer og multi-instrumentalist med base i London, Storbritannien. Han har turneret i hele Europa, Asien og USA og hans musik har opnået over 2 millioner streams på verdensplan, med støtte fra BBC, Jazz FM, KEXP og Selector Radio.

Musikalsk bevæger han sig frit mellem genrer og stilarter, udforsker elektroniske, akustiske og naturligt forekommende lyde og kombinerer dem alle for at skabe friske værker med deres egne karakteristiske personligheder.

Znaidis musik ligger i et krydsfelt mellem psykedelisk rock og jazz, og hans debut EP 'Pageant Smile' fra 2021 er blevet beskrevet som "a cosmic space ride through a technicolour wormhole". Lyden er udsyret og fuld af fart og energi. Insisterende trommer driver rytmen fremad, mens jazzet synth tager lytteren med langt ud i universets soniske yderområder. Znaidis musikalske inspirationskilder tæller alt fra Khaled til Frank Zappa, UmmKulthum til Leonard Bernstein og dertil bevæger hans musik sig i sine helt egne sære og smukke retninger.

Znaidi er desuden kendt som medstifter af det eksperimentelle band The Physics House Band, og han har ligeledes været bassist for The Go! Team. Znaidi har turneret det meste af verden rundt - især i USA, Europa, Japan og naturligvis også i Storbritannien, og nu har vi altså æren af at tage imod ham på Musikefterskolen Humble d. 26. oktober

Koncerten er åben for alle interesserede. Billetter kan købes i døren eller via Billetto. Billetpris for gæster: 100 kr. (gratis med årskort)

KØB BILLET HER