Koncertprogram

På Musikefterskolen er der fokus på dannelse - både den menneskelige og den musikalske. En del af elevernes musikalske dannelse sker gennem skolens ambitiøse koncertprogram, hvor eleverne hvert år præsenteres for 8-10 koncerter af højeste kvalitet.

Ud fra tanken om, at eleverne nok selv skal stifte bekendtskab med det populære og traditionelle, er der hos os i stedet fokus på det alternative og de lidt smallere genrer, hvor vi ofte kan præsentere den absolutte elite. Fokus er på variation i både musikalsk udtryk, alder og køn, og det overordnede mål er at præsentere et varieret og anderledes koncertprogram med stor kunstnerisk dybde. Dette gør også, at vi genremæssigt igennem et år eksempelvis kan præsentere så forskellige ting som tysk free-jazz, amerikansk støjrock, britisk afrobeat, dansk hiphop, indonesisk folklore, indisk sufi og dansk punk.

Skolen har et omfattende musiker-netværk og har samtidig et frugtbart booking-samarbejde med Momentum Musik i Odense, som bevirker, at vi ofte har besøg af større udenlandske navne, der er på turné i Europa. Mange af de besøgende kunstnere interagerer også med eleverne i form af talks, workshops eller jam-sessions, og det er således begivenheder, der rækker langt ud over den almindelige koncertoplevelse.

Alle årets koncerter på Musikefterskolen er åbne for offentligheden, så man som forælder eller musikelsker har mulighed for at købe billet og blive en del af en unik musikalsk aften.

Gennem de seneste par år har Musikefterskolen bl.a. haft koncerter med: