Gymnasieforberedende efterskole og klasser

I den gymnasieforberedende klasse fokuserer vi på at give dig de bedste forudsætninger for at fortsætte på en af de gymnasiale uddannelser, når du har afsluttet efterskolen. Du skal indstille dig på at blive udfordret bogligt af vores engagerede lærere. Vi forventer ikke, at du kan det hele, men vi forventer, at du har lyst til at prøve.

Hos os betyder gymnasieforberedende, at du gennem året vil møde fagligt indhold, arbejdsmetoder og opgaveformer, der ligner dem, du kommer til at møde i gymnasiet. Det betyder også, at du vil udvikle din evne til at arbejde selvstændigt og tage ansvar for egen læring, sådan som det forventes i gymnasiet. Du kan vælge gymnasieforberedende klasse uanset, om du går i 9. eller 10. klasse.

Nogle synes gymnasiet virker skræmmende og som et for stort skridt videre. Andre har problemer fagligt i de enkelte fag, og måske du selv står over for helt andre tanker og vanskeligheder ved din efterfølgende uddannelse. Vores gymnasieforberedende klasser omfavner alle de komplikationer, bekymringer eller andet, der måtte være hos eleverne, så de er udrustet til en videre uddannelse efter skoleopholdet. På gymnasiet og andre videre uddannelser vil man møde helt nye faglige krav, som ikke er blevet stillet tidligere. Det er vigtigt at man tør tage udfordringerne op og har mod på livet, hvilket vores gymnasieforberedende efterskole bidrager til. Eleverne vil komme ud med mod, motivation og kompetencer til det videre liv efter efterskolen.