Ahmed Ag Kaedy (ML)

Koncert på Musikefterskolen i Humble d. 9. marts 2024 kl. 20:00

Musikefterskolen i Humble er stolte over at præsentere den maliske guitarist og performer Ahmed Ag Kaedy, der spiller koncert på skolen d. 9. marts 2024.

Ahmed Ag Kaedy er en følsom og atmosfærisk performer og lederen af det anerkendte Tuareg-band Amanar de Kidal, hvis tredje album vil blive udgivet i 2024 af Sahel Sounds. Ag Kaedy voksede op omgivet af det rige musikalske arv fra Tuareg-folket, men han begyndte først at spille musik under sin militære træning i Libyen. Han byttede sin riffel ud med en guitar og vendte tilbage til sin hjemby Kidal i den nordlige ørkenregion i Mali. Der dannede han bandet Amanar, som snart fik anerkendelse ved Festival au Désert, kendt som "Timbuktu Woodstock." Han har siden optrådt meget i Afrika, Europa og USA, på trods af at han blev tvunget til at flygte fra ørkenen til hovedstaden Bamako i de grønnere og mere stabile sydlige dele af Mali, efter at islamistiske ekstremister tog kontrol over det nordlige Mali i 2012.

Koncerten er åben for udefrakommende gæster. Billetter kan købes på forhånd via Billetto eller kontant i døren. Billetprisen er 100 kr. (gratis med årskort).

KØB BILLET HER