WEB Claricejensen Esthesis 1076 1000X667

Clarice Jensen (US)

Koncert på Musikefterskolen i Humble d. 5. oktober 2023 kl. 20:00

Musikefterskolen i Humble er stolte af at præsentere cellist og komponist Clarice Jensen, der spiller koncert på skolen d. 5. oktober 2023 kl. 20:00.

Clarice Jensen er en anerkendt komponist og cellist med bopæl i New York. Hendes musikalske rejse begyndte ved Juilliard School, hvor hun opnåede både en bachelor- og en mastergrad. Som en imponerende solokunstner har Clarice udviklet en unik kompositionsstil. Hendes cellospil føres gennem skiftende loops og elektroniske effekter, der skaber dybe og dronetunge klanglandskaber. Dette skaber en pulserende, visuel og farverig lydoplevelse, der er både meditativ og skulpturel i sin dybde.

Clarice Jensens debutalbum, "For This From That Will Be Filled," udkom i 2018 på Miasmah-label i Berlin, og efterfulgtes af "Drone Studies" EP'en i 2019 via Geographic North. Hun tiltrådte senere FatCat's 130701-label, hvor hun udgav sit andet album, "The experience of repetition as death," i 2020. Albummet modtog hæder og blev udvalgt som et af de bedste 50 albums i 2020 af NPR, der beskrev det som en samling rekviemer for en døende mor og en af det 21. århundredes store ambient-albums. I 2022 udgav hun sit seneste album, "Esthesis," der fortsatte hendes dybt engagerende musikalske udforskning.

Clarice Jensen har også efterladt sit mærke inden for filmkomposition, med scores til flere anmelderroste film, herunder "No Man of God" (2021), "Ainu Mosir" (2020) og "Sin Señas Particulares" (Identifying Features) (2020), som også førte til en Ariel Award-nominering. Hendes alsidighed som kunstner strækker sig også til samarbejder med anerkendte musikere som Jóhann Jóhannsson, Max Richter, Björk, Stars of the Lid, Dustin O’Halloran og mange andre. Hendes rolle som kunstnerisk leder af ACME har yderligere fordybet hende i moderne klassisk musik, hvor hun har været med til at bringe nogle af de mest ikoniske værker til live på scenen.

Med en unik vision og en dybde i hendes musikalske udforskning fortsætter Clarice Jensen med at berige lyttere med sin meditative, intense og næsten drømmeagtige lydverden.

Koncerten er åben for udefrakommende gæster. Billetter kan købes på forhånd via Billetto eller kontant i døren. Billetprisen er 100 kr. (gratis med årskort).

KØB BILLET HER