DRBB Og Lyden Af Kaerlighed Thumb 1200

DR Big Band

DR Big Band & Lyden af kærlighed

Musikefterskolen i Humble er stolte af at lægge hus til, når DR Big Band opfører musikken til P3-programmet 'Lyden af kærlighed' live på Musikefterskolen torsdag  d. 25. november 2021 kl. 17:00.

Om koncerten

DR Big Band har været et fyrtårn på den danske musikscene siden 1964, og bandet var med helt i front i de år, hvor København husede en række legendariske amerikanske jazzmusikere. I dag leverer bandet stadig den ægte, amerikanske bigband-lyd – men med sit eget, nordiske twist.

DR Big Band sætter i denne koncert lyd til kærligheden, som den føles når man er ung. Fra den store forelskelse til den eneste ene, der slap væk. Det er blevet til en koncert med masser af følelser.

Hvordan lyder det, når et bigband udtrykker de kærlighedsfølelser som unge oplever? Kan musik gøre noget med vores følelser, som ord ikke kan – og hvordan opleves det af folk, som ikke normalt hører bigband-musik? Gør den ”store lyd” noget særligt for dem?
Otte unge danskere har fortalt deres oplevelser med kærligheden til otte musikere fra DR Big Band.
P3-vært Line Kirsten Nikolajsen – også kendt som Line Kirsten Giftekniv – er konferencier og præsenterer kærlighedshistorierne til koncerten.

Koncerten er åben for alle interesserede. Billetter skal købes på forhånd, og der skal fremvises gyldigt coronapas for alle koncertgæster ved ankomst. Billetpris: 75 kr. (gratis med årskort)

Køb billet her