KOGEKUNST

Koncert torsdag d. 6 maj 2021 på Musikefterskolen i Humble

Musikefterskolen er stolte af at kunne præsentere vores elever for en eksklusiv koncert med Kogekunst d. 6. maj kl. 20:00.

Under normale omstændigheder er alle koncerter på Musikefterskolen i Humble åbne for gæster, men pga. Covid-19-restriktioner er denne koncert udelukkende for skolens elever.

OM KOGEKUNST
Bandet beskriver sig selv som "en duo, som spiller dronerock, børnehavehits, dansepop, støjpis, ballader og alt, der falder os ind."

Simon Mariegaard og Oskar Sørensen uddyber: “Kogekunst er et band, der bygger på spilleglæde og den følelse, der opstår, når mennesker mødes gennem musikken. I to-tre år har vi spillet sammen og udviklet vores lyd fra larmende dronelandskaber til egentlige sange og kompositioner til fremførelse. Vi er en duo og spiller i en opsætning, hvor vi ofte spiller flere instrumenter ad gangen for at få et bredere lydbillede og rykke folks opfattelse af, hvad en duo kan. Skramlede guitarer, gode melodier, groovy beats og masser af energi baserer vi vores lyd på. En dag håber jeg, vi kan sige, at vi spiller alle genrer. Helst på én gang.

Vice skriver om Kogekunsts debutalbum SEXEDE: "I en tid hvor størstedelen af alt musik enten lyder som en kopi af noget andet musik eller som elendigt hjemmelavet amatør-bras, kommer der her to mennesker, der rent faktisk tør gøre noget nyt, gøre noget sindssygt og gøre det rigtigt fucking godt."

Vice skriver videre: "Dansk musikhistorie kan nu deles op i tiden før og efter duoens debutalbum, 'SEXEDE'. Duoen har potentiale til at blive et kultfænomen på niveau med The Grateful Dead og deres "Deadhead"-følgere."