Selma Higgins Press 2 Fullres

SELMA HIGGINS (DK)

Koncert på Musikefterskolen i Humble d. 28. november 2023 kl. 20:00

Musikefterskolen i Humble er stolte af at præsentere den dansk-irske sanger Selma Higgins, der spiller koncert på skolen d. 28. november 2023.

Efter tre års pause og udgivelsen af en yderst anmelderrost folk-inspireret debut-EP i 2020, vendte nu 26-årige Selma Higgins endelig tilbage dette forår. Som forvandlet, gen-introducerede den dansk-irske sanger sig selv på den funky ballade, ’Sunlight’, og nu er Selma Higgins klar til at charmere os på ny til tonerne af sommer-singlen, ’CAN’T DO THIS’.

”Det her er en klassisk fortælling om, at gå i stå i sin egen udvikling, når der er for lidt plads til os begge to i parforholdet. Men jeg ser ikke ’CAN’T DO THIS’ som en break-up-sang, mennærmere et ”suk” og accepten af det smukke ved at sidde fast sammen og alt det umulige der følger med, rastløsheden og behovet for også at kunne realisere og leve sig selv fuldt ud i tosomheden. Jeg tænker, det er et ømtåleligt og svært emne for mange, som kan virke meget ensidet at bringe op og netop derfor var det også vigtigt for mig og holdet, at ’CAN’T DO THIS’ ikke blev en opgivende ballade, men et opløftende, farverigt og funky spil på de følelser,”fortæller Selma Higgins.

’CAN’T DO THIS’ er nemlig uimodståelig og frisk -som en Piña Colada i hånden mens man driver rundt i poolen og lytter til Wham!, Fleetwood Mac og Prefab Sprout på pladespilleren. Farverig, uforudsigelig, autentisk og helt sin egen er Selma Higgins altså tilbage med en single derer et mustpå enhver sommer-playlist i år!

Og Selma Higgins har allerede hittet stort på radio-playlisterne i år. ’Sunlight’ var P3’s Uundgåelige i marts og kom siden i rotation på radiobølgerne landet over og gik Top-5 på Airplay Charten. Singlen udkom også til øjeblikkelig omtale fra alverdens store internationale musik-og kulturmedier -heriblandt METAL Magazine i Spanien, Ones To Watch i USA, HUNGER Magazine i UK og mange flere.

Koncerten er åben for udefrakommende gæster. Billetter kan købes på forhånd via Billetto eller kontant i døren. Billetprisen er 100 kr. (gratis med årskort).

KØB BILLET HER