Elektronisk4

Gør dine idéer til virkelighed

elektronisk linje.

På elektronisk linje lærer du at bruge computeren som dit instrument. Vi arbejder med Ableton Live, hvor eleverne lærer alt det grundlæggende såsom  at sætte lydkort og mikrofon til og optage lyd ind i programmet til mere avancerede ting som at programmere deres egne beats, sample deres egne lyde og bruge forskellige synthesizer engines til at lave lyde helt fra bunden.

Du designer dine egne lyde, komponerer og arrangerer, ligesom du også stifter bekendtskab med mix og mastering.

Der er fokus på det kreative og det legende i at skabe lyde og lave sound design. Du lærer at lave dine egne numre helt fra bunden og du har mulighed for at indspille dine egne lyde og egen vokal.

Du lærer også at lave MIDI-sequencing, hvordan du programmerer dine egne beats, hvordan du mixer din musik og naturligvis også hvordan du tager din musik med ud på scenekanten og optræder med den live.

Stilmæssigt arbejdes der med alt fra eksperimenterende installationer til funktionel dansemusik, og undervisningen indeholder både genrekendskab og teknik. Vi udforsker den elektroniske musik i alle dens afkroge, og du får samtidig mulighed for at fordybe dig i lige netop den genre af den elektroniske musik, som du brænder for, hvadend det er techno, hip-hop, EDM, trance eller noget helt femte.

Hør linjefagslærer Timur Alisstone fortælle om elektronisk linje:

Udforsk flere linjefag

Har du fået lyst til at starte på skolen?
Så vil vi elske at vise den frem!